Veřejná zakázka "Odborné vzdělávání zaměstnanců společnosti Linaset,a.s." DODATEČNÉ INFORMACE K ZADÁVACÍM PODMÍNKÁM Č.3

Tato stránka obsahuje přiložené informace či soubor k veřejné zakázce Odborné vzdělávání zaměstnanců společnosti Linaset, a.s. zadávané zadavatelem Linaset, a.s..

Informace či soubor k zakázce

Název připojené informace či souboru

Veřejná zakázka "Odborné vzdělávání zaměstnanců společnosti Linaset,a.s." DODATEČNÉ INFORMACE K ZADÁVACÍM PODMÍNKÁM Č.3

Popis informace či souboru

Společnost Linaset, a.s., IČ: 47674687, se sídlem na adrese Budišov nad Budišovkou, Československé armády č.p. 362, PSČ 747 87, jakožto zadavatel (dále také jen zadavatel), v rámci zjednodušeného podlimitního zadávacího řízení na podlimitní veřejnou zakázku na služby s názvem „Odborné vzdělávání zaměstnanců společnosti Linaset, a.s.“ (dále také jen veřejná zakázka), zadávanou ve smyslu zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění (dále také jen ZVZ anebo zákon), Vám tímto v souladu s ust. § 49 ZVZ sděluje následující dodatečné informace k zadávacím podmínkám vztahující se k výše uvedené veřejné zakázce:
Znění žádosti o dodatečné informace k zadávacím podmínkám č. 3 ze dne 11.10.2013:
„Vážení,
v zadávací dokumentaci výše uvedeného projektu máte v článku 7.5.1.1. Technické kvalifikační předpoklady dle dle ust. § 56 odst. 2 písm. a) ZVZ v případě části B podmínku:
.. a kde finanční hodnota těchto plnění dosáhla finančního objemu v úhrnné výši minimálně 890.000,-Kč (slovy: OsmSetDevadesátTisíc korun českých) bez DPH, v každém jednotlivém případě.
Můj dotaz zní: je tato podmínka nepřekročitelná, nebo ji lze naplnit i způsobem, kdy celkový objem plnění 3 x 890 tis.Kč je dosažen, avšak nikoli ve 3 případech, ale ve více akcích s nižším plněním?
Vysvětlení:
Danou podmínku považujeme za DISKRIMINAČNÍ, neboť většina mých klientů jsou firmy menší, nebo jejich práce a tedy i mé plnění je rozloženo do více let.
Děkuji předem za odpověď.
(…)“
Dodatečné informace k zadávacím podmínkám č. 3:
Kvalifikační předpoklady, resp. jejich složky, lze v zásadě rozdělit na kvantitativní (např. počet referencí) a kvalitativní (např. určitý finanční objem reference), přičemž na rozdíl od kvantitativní stránky předpokladu není možné kvalitativní předpoklad sčítat a je nutné jej přesně dodržet. V případě technických kvalifikačních předpokladů dle oddílu VII. čl. 7.5. odst. 7.5.1. bod 7.5.1.1. ZD je tedy kvantitativní stránka daná minimálním počtem požadovaných referenčních zakázek, kvalitativní pak minimální požadovanou finanční hodnotou každé z těchto požadovaných referenčních zakázek. Lze tedy učinit závěr, že požadavek na doložení minimálního počtu požadovaných referenčních zakázek s požadovanou minimální finanční hodnotou nelze nahradit doložením více referenčních zakázek s nižší finanční hodnotou, neboť by šlo o nahrazení zcela jinou kvalifikací.
Dotaz tazatele dále obsahuje subjektivní tvrzení, že danou podmínku považuje za diskriminační. Zadavatel předně uvádí, že uvedené tvrzení nemá náležitosti námitek ve smyslu ust. § 110 odst. 7 ZVZ, a tazatel výslovně uvádí, že uvedené tvrzení má pouze charakter vysvětlení vzneseného dotazu.
VEŘEJNÁ ZAKÁZKA
„Odborné vzdělávání zaměstnanců společnosti Linaset, a.s.“
DODATEČNÉ INFORMACE K ZADÁVACÍM PODMÍNKÁM Č. 3
Strana 2 (celkem 2)
Dále zadavatel v této souvislosti uvádí, že předmětný kvalifikační předpoklad byl stanoven v souladu se zákonem a odpovídá druhu, rozsahu a složitosti předmětu plnění veřejné zakázky (k tomu viz ust. § 3 odst. 2 písm. a) vyhlášky č. 232/2012 Sb., o podrobnostech rozsahu odůvodnění účelnosti veřejné zakázky a odůvodnění veřejné zakázky, a dále např. rozhodnutí ÚOHS č. j. S496,497/2011/VZ-17874/2011/510/Krk ze dne 13.04.2012 a č. j. S63/2012/VZ-19593/2012/522/NGl ze dne 18.10.2012). Zadavatel požaduje zkušeného, stabilního a spolehlivého potenciálního vybraného uchazeče, jehož existence a fungování nebude výlučně vázána na plnění předmětné veřejné zakázky, tj. že potenciální vybraný uchazeč veškeré své zdroje a prostředky nebude používat pouze na plnění této veřejné zakázky. V této souvislosti je třeba také upozornit, i) že referenční zakázky nejsou z věcného hlediska podmíněny předmětem plnění veřejné zakázky, tj. že se může z věcného hlediska jednat o zajištění jakékoliv odborného vzdělávání či školení dospělých prezenční formou, přičemž v rámci takové činnosti byl vedle samotného vzdělávání či školení organizačně, administrativně a odborně zajišťován i celý vzdělávací či školící kurz, dále byla zajišťována účast lektorů a tvorba, tisk a distribuce výukových materiálů (přičemž musí být splněna minimální požadovaná finanční hodnota každé z těchto požadovaných referenčních zakázek), a ii) na možnost prokázání kvalifikace (splnění chybějícího rozsahu kvalifikace) prostřednictvím subdodavatele nebo v rámci společné nabídky.
Ze skutečnosti, že dodavatel není schopen splnit technické kvalifikační předpoklady ještě nelze dovozovat, že se jedná o skrytou diskriminaci (srov. rozhodnutí ÚOHS č. j. R297/2012/VZ-13367/2013/310/MMl ze dne 16.07.2013). Není totiž dost dobře možné požadovat po zadavatelích, aby jimi vyžadované kvalifikační předpoklady měly na všechny potenciální uchazeče stejné dopady. Takovýto požadavek by jednak nebyl ani reálně možný, a jednak by byl v rozporu se smyslem kvalifikačních předpokladů (srov. rozhodnutí ÚOHS č. j. R84,85/2010/VZ-14302/2010/310/JSl ze dne 02.11.2010).
Zadavatel se nicméně rozhodl zmírnit předmětné technické kvalifikační předpoklady dle oddílu VII. čl. 7.5. odst. 7.5.1. bod 7.5.1.1. ZD pro všechny části VZ, a to z důvodu, aby ještě více rozšířil okruh potenciálních uchazečů.
Zadavatel proto v souladu s oddílem XVI. čl. 16.4. ZD a s rozhodnutím Nejvyššího správního soudu č. j. 5 Afs 131/2007-131 ze dne 12.05.2008, rozhodl o změně „Výzvy k podání nabídky a k prokázání splnění kvalifikace“ ze dne 27.09.2013 (ve znění rozhodnutí zadavatele o změně „Výzvy k podání nabídky a k prokázání splnění kvalifikace“, „Zadávací dokumentace“ a o prodloužení lhůty pro podání nabídek a o změně termínu otevírání obálek, ze dne 30.09.2013), dále o změně „Zadávací dokumentace“ ze dne 27.09.2013 (ve znění rozhodnutí zadavatele o změně „Výzvy k podání nabídky a k prokázání splnění kvalifikace“, „Zadávací dokumentace“ a o prodloužení lhůty pro podání nabídek a o změně termínu otevírání obálek, ze dne 30.09.2013), o změně termínu prohlídky místa plnění (tj. o nové prohlídce místa plnění), a o prodloužení lhůty pro podání nabídek a o změně termínu otevírání obálek; k tomu viz Oznámení o změně „Výzvy k podání nabídky a k prokázání splnění kvalifikace“, „Zadávací dokumentace“, termínu prohlídky místa plnění a o prodloužení lhůty pro podání nabídek a o změně termínu otevírání obálek ze dne 15.10.2013.
V Budišově nad Budišovkou dne 16.10.2013
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Linaset, a.s.
jednající Mgr. Janem Čepem,
předsedou představenstva
a generálním ředitelem

Datum uveřejnění

16. 10. 2013

Připojený soubor a jeho stažení

Stáhnout připojený soubor

(c) 2010 - 2022 Chráněno právními předpisy l Profil zadavatele l Přístupnost webu l Sitemap
detail-informace